Nyerjen ötleteket és inspirációt, hogy az Ön vállalatánál milyen intézkedésekkel érhető el környezeti és gazdasági megtakarítás. Az adatbázis az évek során összegyűlt megvalósult intézkedéseket foglalja össze.


Állami Autópálya Kezelő Zrt.

 
Cím: 1134 Budapest, Váci út 45. B ép.
Alapítás éve: 1996
Alkalmazottak száma: 1066 fő
Éves forgalom: 77 milliárd Ft
Fő termékek, szolgáltatások: gyorsforgalmi úthálózat és pihenőhelyek üzemeltetése
Telefon: (1) 436-8291
Honlap: www.autopalya.hu
 

A cégről röviden:

Társaságunkat Északkelet-magyarországi Autópályafejlesztő és Üzemeltető Részvénytársaság cégnévvel a Magyar Állam nevében eljáró Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Miniszter hozta létre 1996-ban az M3 Autópálya fejlesztésére, üzemeltetésére és fenntartására. Társaságunk 2000. közepén egyesült az Állami Autópálya-fejlesztő és -kezelő Részvénytársasággal, valamint a Nyugat-magyarországi Autópálya-üzemeltető Részvénytársasággal, az így létrejött társaság Állami Autópálya Kezelő Részvénytársaság cégnév alatt folytatja tevékenységét.
Társaságunk felelős a gyorsforgalmi úthálózat, a kapcsolódó műtárgyak üzemeltetéséért és fenntartásáért, a díjszedés biztosításáért, beruházási feladatok ellátásáért, a gyorsforgalmi úthálózat melletti területek hasznosításáért. Jelenleg mintegy 648 km autópálya, 129 km autóút és főút, 300 km hosszú csomóponti ág és pihenőhelyi út, valamint 107 pihenőhely kezelését látjuk el.
Az ÁAK központja Budapesten található, az úthálózat üzemeltetését három szervezeti egység, a központi üzemeltetés, a területi igazgatóságok, valamint a pályák mentén elhelyezkedő 13 mérnökség közösen végzi.

 
  Intézkedések elrejtése
  » Forgalomterelő lámpasorok cseréje napelemesre - intézkedés megjelenítése
  » Autómosó vizének visszaforgatása - intézkedés megjelenítése
  » Mart aszfalt újrahasznosítása - intézkedés megjelenítése
 
Új technológia a felújításban
Innovációs különdíj - 2007. - az intézkedés elrejtése
2007 óta , Anyagfelhasználás Innovációs különdíj - 2007. Környezetei javulás Gazdasági adatok
Mivel a tehergépkocsi-közlekedés 90%-a a haladó sávban bonyolódik le, ezért a kötőréteg csak itt került felmarásra, és újra aszfaltozásra, az előző sáv nem. Az előző sáv egy új rögzítő kopó réteget kapott négy centiméter vastagon, ezzel biztosítva az ugyanolyan teherbírást és hosszú élettartamot. Ezzel az újítással 25 200 tonna aszfaltot és 324 millió forintot takarítottunk meg. Megtakarítottunk 25200 tonna aszfaltot Összes beruházás 0 Ft
Összes éves működési költség 0 Ft
Összes éves megtakarítás 324 millió Ft
Átlagos megtérülési idő azonnali
   
  Az intézkedésekhez nem tartoznak képek, diagramok.
   
  Hozzászólások megjelenítése (0 db hozzászólás) (Hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges)
  » Feszültségszabályozó készülékek alkalmazása - intézkedés megjelenítése

Összes beruházás
Összes éves működési költség
Összes éves megtakarítás
Megtérülési idő